Poznaj skuteczne ćwiczenia siłowe z wykorzystaniem hantli!

Jeśli Twoim celem treningowym jest wyrzeźbienie zgrabnej i wysportowanej sylwetki, musisz postawić na ćwiczenia siłowe. Kluczem do sukcesu będzie racjonalny plan treningowy z obciążeniem oraz dieta wysokobiałkowa. Początek drogi o wymarzoną formę może wydawać się trudny. Jeśli jednak od początku będziesz unikać podstawowych błędów, takich, jak źle dobrane obciążenie, na pewno ta droga stanie się prostsza. Skupiając się na sprzęcie niezbędnym do ćwiczeń siłowych, należy wiedzieć, że absolutnym minimum jest zestaw hantli. W domowych warunkach stosowane są różne zamienniki typu butelki wypełnione wodą. To oczywiście dobry patent, ale zdecydowanie na chwilę. Regularne ćwiczenia, najlepiej wykonywać przy pomocy specjalistycznego sprzętu, który zapewnia właściwy komfort i bezpieczeństwo.

Jak ćwiczyć z hantlami?

Niewątpliwy atut hantli, to ich uniwersalność i wielofunkcyjność. To bardzo proste przyrządy, z wykorzystaniem, których można wykonywać wiele zróżnicowanych ćwiczeń, na różne partię mięśni. W dużej mierze angażują te górne partię, czyli ręce i barki, ale mylicie się, jeśli sądzicie, że tylko te pomogą wzmocnić. Do najpopularniejszych i najbardziej podstawowych ćwiczeń z obciążeniem należy wyciskanie hantli na ławce lub leżąc, wyciskanie francuskie i z rotacją, a także uginanie przedramion oraz martwy ciąg. Poza tym można z nimi wykonywać tradycyjne przysiady, brzuszki oraz wykroki. To dość proste ćwiczenia, ale wymagające prawidłowej postawy i dużej precyzji. Dlatego, dobrze aby osoby początkujące zapoznały się z instrukcją ich wykonywania lub skonsultowały z trenerem personalnym. To istotne z troski o zdrowie kręgosłupa i stawów.

Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

Hantle, są sprzętem sportowym odpowiednim zarówno dla osób początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych. Wszystko dzięki temu, że dostępne hantle ze strony www.marbo-sport.pl mogą być różnej ciężkości, już od pół kilograma, nawet do kilkudziesięciu. Ich ciężar należy dobrać do indywidualnych możliwości i ewentualnie zwiększać wraz z postępami. Co można zyskać, dzięki ćwiczeniom z hantlami:

  • poprawić ogólną koordynację ruchową,
  • rozbudować górne partę mięśni: ramion i barków,
  • zniwelowanie dysproporcji w wielkości i sile mięśni,
  • wzmocnić mięśnie kręgosłupa,
  • wysmuklić sylwetkę.

Również w przypadku ćwiczeń siłowych, jak i przy każdej innej aktywności fizycznej, poprawia się ogólne samopoczucie. Do tego organizm się dotlenia, dzięki czemu lepiej funkcjonuje. Regularne ćwiczenia uczą samodyscypliny, a nawet wpływają na samoakceptację i budują większą pewność siebie.