Trening w domu to wyzwanie dla każdego kto próbuje swoich sił na utrzymanie lub wyrobienie smukłej sylwetki. Dla bardziej wytrwałych lub tych co musieli przenieść trening w domowe zacisze, pojawia się chęć dokupienia sprzętu do ćwiczeń. Nie każdy może finansowo pozwolić sobie na duży profesjonalne urządzenie typu rowerek stacjonarny lub steperek. Część z nas wybierze po prostu ogólnie dostępny trening na świeżym powietrzu. Do ćwiczeń na macie świetnie sprawdzą się hantle (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia_Hantle-967.html). Są łatwo dostępne, pomogą w wielu rodzajach treningu, a do tego można dobrać różne warianty kilogramowe.

Trenuj z hantlami!

Efektywny trening siłowy nie obejdzie się bez obciążenia. W takim wypadku hantle stanowią minimum wyposażenia. Domową siłownie doposażyć można jeszcze kettlebell, sztangą i ławką do ćwiczeń. Hantle służą do ćwiczeń górnych partii ciała, jednak mogą też stanowić obciążenie przy treningu pośladów czy mięśni brzucha. Dostępne są w wielu sklepach, zamówić je można online. Ciężarki są dostępne w klasycznym wydaniu jako dwa hantelki o konkretnej wadze np. 2x 2 kg, skala zaczyna się nawet od 0,5 kg. Takie obciążenia wybierają najczęściej kobiety. Dla silniejszych osób lub tych co chcą bardziej urozmaicić trening dostępne są hantle w postaci gryfów z zestawem obciążników- talerzy. Taki zestaw można dowolnie modyfikować według własnych preferencji. Warto rozważnie dobrać obciążenie na własne możliwości. Trzeba brać po uwagę, że dla początkującej osoby 1 kg wydaje się lekki, jednak kiedy mamy wykonać kilka serii ćwiczenia po 10-15 powtórzeń może okazać się nie lada wyzwaniem.

Efekty na które możesz liczyć:

  • rozbudowa mięśni ramion i barków,
  • wzmocnienie całej postawy ciała,
  • redukcja stresu,
  • poprawa samopoczucia,
  • możliwość realizowania treningu o dowolnej porze dnia oraz w każdej porze roku.
  • poprawa koordynacji ruchowej.

W zależności od rodzaju treningu oraz efektów, które chcemy uzyskać, możliwe jest wysmuklenie sylwetki. Hantle z pewnością pomogą wzmocnić oraz ujędrnić konkretne partie ciała np. pośladki.

Efekty treningu uzyskamy wyłącznie ćwicząc z właściwą postawą. Warto w tym temacie zasięgnąć porad specjalistów poprzez konsultacje online lub ćwiczyć przed lustrem i pilnować swojej postawy. Znowu w tym aspekcie hantle będą dobrym wyborem, opanowanie właściwej koordynacji ruchowej z tym obciążeniem nie jest trudne do opanowania.

Jeśli raz sięgniesz po hantle podczas treningu już zawsze staną się nieodłącznym elementem Twoich ćwiczeń.